torsdag 21 maj 2009

radbrytningar uppbrott inbrott



ibland behöver man inte veta för att ge upp,
man bara gör det för att kroppen slutat fungera
för att krypningarna växer
man gör det för att desarmera en bomb
redo att explodera
implodera
expandera exploatera
jag vet inte
mycket men litegrann kanske vi kan få fram ur det här
om
man
bara
gräver
lite
djupare
finner man



hud
bara hud tryckt mot världen
en plats i en säng någonstans
där man absolut inte vill vara
men är
ändå
självklart tyst
stör ej
ett ångestdrabbat tonårsrum
finns inget rum för förklaring
förlåtelse
inbrott
väntar på ett
ursäkta
men
jag
råkade
bryta mig
in här
och allt blod pumpar så hårt
får jag
komma
ut
nej



är man med i leken
hör man leken sorla
avlägsna skratt och
här står du
där står jag
hur
kan
du
vara så
dum i huvudet
vi är aldrig ett
vi är två
slagen så hårda
och du är fast nu

2 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt fin du är. Och så fint du skriver. Puss "

    SvaraRadera
  2. fint! fina du + fina bilder!

    SvaraRadera