söndag 12 september 2010

everybody knows about everyone no secrets lying around

vad tycker du om?
jag tycker om sena nätter på sommaren, kyssar, bruna ögon, lockar, mina vänner,
tanken om att det kanske ordnar sig någon gång, musik, upplevelser som ger mig gåshud och som får mig att börja gråta (på ett bra sätt), festival, sitta flera timmar på ett fik någonstans på söder med en av världens finaste människor vars namn är John, kvällar man går ut och dansar till musik man alltid älskat, och så vidare.

berätta om alla de du varit kär i!
Läs om det här.

vad läser du?
Jag läser sällan. Oftast läser jag böcker med fina framsidor, sedan läser jag väldigt mycket Sara Stridsberg för hon vet hur man gör, hur man får orden att fastna i hjärtat. Min favoritpoet är nog Sara Hallström. Vi måste ha protein och Rötter är två fina samlingar. Läs mina Saror och du kommer bli sjukt inspirerad.

När ska du ha spelning?
Jag hade en spelning i lördags med mitt band. Det gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats på. Men sånt händer. Jag ska förmodligen spela på Bonden bar senare i höst så jag kan ju återkomma med datum.

Vilken är den mest spelade låten i ditt itunes-bibliotek?
Jag lyssnar sällan i itunes men om man kollar på min lastfm så har jag nog lyssnat på Nicest thing med Kate Nash, alldeles för många gånger.



Och alla svaren var väl förmodligen jättedåliga men hoppas det är okej. Återkommer snart med något nytt för er att läsa.

1 kommentar:

  1. har börjat i samma skola som du. blev helt !!!! när jag upptäckte det. varje gång jag ser dig tänker jag att jag ska gå fram och berätta hur mycket jag tycker om dina texter, och att jag förstår exakt hur du menar. men jag vågar aldrig.

    SvaraRadera