lördag 21 februari 2009

Från en nybörjare

HAR DU ALDRIG HAFT EN POJKVÄN
HAR DU ALDRIG KYSST NÅGON
HAR DU ALDRIG HÅNGLAT
VEM ÄR DU?
(vad är det för fel på dig?)

Jag är ett hopplöst fall någon man gärna trampar på någon som inte kan stå till svars någon som inte kan stå still någon som älskar böcker som flyr genom orden som älskar att skriva
någon som ingen förstår sig på jag är jag jag är storlekar över 36 men också under 44 jag är tjock ändå jag gör så att jorden studsar när jag tar mina steg jag bävar inför steget på rampen in till byggnaden matsalen ligger i för då låter det som en elefant just försökt ta sig in i den byggnaden jag är en elefant en grå en en som viftar med svansen och är helt blåst jag är blåsten och vinden och längtan härifrån längtan bort alltid längtan bort men jag är drömmen också jag är kärleken jag känner kärlek har känslor önskar att någon delade min säng någon kramade mig när jag kom till skolan på morgonen önskar jag var en morgonmänniska att jag inte såg halvdöd ut att jag inte var så feg önskar att hej var ett mycket enklare ord jag är jag.
(Vill ju bara ha någon som kan prata nätter itu med mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar