söndag 8 februari 2009

vet du att jag vet hur du går

vet du att jag vet hur du går jag vet hur du rör dig jag vet hur du ser ut jag vet vad du tycker om vad som är viktigt och jag vet allt du avskyr jag vet precis

vet du att jorden är rund ibland när man vill fast mestadels är den platt för jag balanserar på kanten hela tiden jag ramlar liksom snart överbordoch jag vet ju att du inte slänger ett öga på mig för att se hur duktig jag är när jag balanserarför att se hur mina fötter håller sig kvar fastän kroppen sviktar åt ena hållet

vet du att jag är så rädd så himla rädd att jag inte vågar blunda för jag drömde att jag låg på golvet och skakade medan någon rörde till i min kropp och hela dagen idag har jag känt mig som en utflyttad lägenhet inuti
tom alltså

vet du att vårfåglarna kommer snart att solen är påväg och att jag kanske överlevt den här vintern med och att den här vintern mest har känts som ett stort svart hål och
fastän fåglarna och solen kommer betyder inte det att jag lyckats klättra upp ur det
men att jag kanske är på god väg

vet du att det brinner i mig när solens strålar silas in genom mitt fönster och att det är enda gången jag vrider på grejen som öppnar upp persiennerna för jag gillar ljuset ibland när det väl kommer till mig och bara för att jag säger så betyder inte det att ljuset existerar men att det finns ett litet hopp

och bara för att mina ord är så få och stora och hoppfulla
betyder inte det att jag ser någon som helst framtid
men att mitt hjärta fortfarande slåroch jag vet inte om det är bra eller dåligt

3 kommentarer:

  1. apelziniz. jag saknar dig. ganska väldigt mycket.

    SvaraRadera
  2. hej fina fina fina du.



    stockholm på måndag, är du där då isåfall? kram och puss och adjöken.

    SvaraRadera
  3. jag heter inte mymlan utan björk... men ja. det är jag! Inte min mor.

    SvaraRadera