måndag 9 november 2009

nu:

kan inte släppa det. kan inte släppa det. kan inte släppa det.

skolans känslolösa fetto förevigt. aldrig smal. alltid utseendefixerad. allt handlar om det. min hjärna tror att allt handlar om det. om hur ens kropp ser ut. inte hur man är. eller ett fint ansikte. eller något annat. allt handlar om det. hur man ser ut varje gång man kollar på sig själv i en spegel där man kan se hela sig. där och överallt handlar allt om hur man ser ut. hur djävla ful och tjock man är.
jag är inte ledsen, mer frustrerad. kan inte släppa det. allt handlar om det.
det handlar inte om att jag inte är omtyckt, för jag är omtyckt av många.
det handlar om att någon ska tycka om mig mer. att någon ska se mig. att någon ska tycka om mig oavsett om jag är tjock eller pinnsmal. och jag menar inga vänskaps-tycka-om utan något mer.
men allt handlar om
hur man ser ut när man tittar sig själv i spegeln. sedan första gången man gjorde det har man alltid sett ut så. det har fastnat. allt handlar om det. och jag står inte ut.

2 kommentarer:

  1. Jo jag vet det är svårt men alla har kännt så. Som om det skulle hjälpa att alla andra har samma ångest. Men, jag har kommit på ett knep och det är att inte titta sig i speglar så ofta.
    Och Alva, du är snygg, men det har liksom inte med saken att göra, tror jag.

    SvaraRadera
  2. Tycker att du är lika fin som våra konstiga djur med kobojsarhattar, rullskridskor, kran och allt vad det var. Även fast det är vänskaps-tycka om.

    SvaraRadera