lördag 27 augusti 2011

Jag går vid din sida genom eld om det krävs för att vi ska få det bra, inget runt omkring mig känns alls lika stort som vi




Jag saknar dig. Det känns ibland som att det är tomt i mig för att du inte är i närheten, därför måste jag ringa ibland för att få höra den trygga rösten som lägger sig om ett plåster över hålet som uppstår när du inte är i närheten. Jag skiter i allt annat. Skulle kunna ge upp allt för att alltid alltid alltid vara hur nära som helst. Och du vet ingenting, går runt i ditt liv och förlorar dig i flickor som är sötare än vilket socker som helst. Men jag behöver ingenting annat, än en famn och en trygg röst som säger till mig att jag är den bästa i världen. Funderar ibland på hur mycket sanning det ligger i de orden men jag vill tro att du menar varenda liten millimeter av bokstäverna i dina sms. Det kommer bildas ett stort sår i hjärtgropen om du får reda på att allt detta handlar om dig. Hur går man vidare från en sådan bomb?

Det är sen natt i slutet av augusti och ikväll har jag varit hur svensk som helst med kräftskiva och kareoke. För tillfället sitter jag i mitt vardagsrum och önskar att jag kunde sova. Men jag kan inte hjälpa att jag äcklas av exakt allt i min närhet för tillfället, sådant som förstör sömnen. Sådant som gör att jag drömmer vakendrömmar och är rädd för att blunda när jag ligger i min säng, rädd för att sova. Rädd för exakt allt, att förlora allt, att berätta allt. Det jag vill helst i hela världen är att allt jag känner just nu inte är förgäves. Att det slutar bra, för en gångs skull. Snälla låt det sluta bra. Ett fint slut helst, ett sådant där man gråter av lycka för att hjärtat är rött och varmt efter ett åskväder. Du brinner i mig nu.

Jag längtar överallt, längtar till Göteborg, längtar hem till Dalarna, längtar till Universitetet, längtar till den där gatan i Högsbo där man kan låta sin allra bästa vän välja film och sitta inne på hans rum och inse att den filmen nog var den vidrigaste man nånsin sett, kanske ta vagnen till järntorget för att sedan gå upp på andra långgatan och ta en öl på Sejdeln.

Hur som helst, om du av någon händelse ramlar in här. Bry dig inte om det, fortsätt falla för söta flickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar