torsdag 15 januari 2009

Det är något om ett hjärta och en bokstav i ditt namn

Drömmar, det har jag gott om tänkte hon. Jag har drömmar som ingen annan har och allt, precis allt står nedskrivet i det här brevet.
Drömmarna om oss.
Efter nätter fyllda av engelskt thé och marabouchoklad har jag lyckats samla allting på ett litet, litet papper.

-
Med sina nätta fingrar håller hon i det. Låter fingertopparna pressas mot kuvertets hörn. Hon trycker in fingertopparna i brevet så det skulle synas att hon hållit hårt men sedan släppt taget, avtryck efter naglar skulle synas, det hade hon bestämt sig för.

Det brände i huden när man höll i kuvertet.
Där inuti fanns viktiga saker som längtade ut.
-

Det här är något jag lagrat länge. Det är något om ett hjärta och en bokstav i ditt namn, något om hela ditt namn kanske, om dig. Oss.
Jag har drömmar som ingen annan har
som alla andra drömt om förut.

1 kommentar: