söndag 11 januari 2009

tänker att det inte gör någonting

Jag tänkte att jag kunde inleda den här bloggen med något jag skrivit alldeles nyligen. Hädanefter tänker jag inte skriva när jag skrivit saker för då kan det uppstå tankar i huvudena på de som känner mig så det kan vara skrivet för ett år sen, idag, igår eller förra veckan.
Och den här handlar om en bokstav i ett namn och en människa.



jag tänker på dig
tänker på hur du ser ut när
du har händerna i dina fickor
cigaretten i munnen
och
tänker på hur du talar till mig
utanför caféer
hur dina ord blir till rökmoln
som når ända in

tänker på hur
allt bara blev utan att bli något
och hur vi säger hejdå
tänker på hur jag önskar att
kramen var mycket längre
men värms ändå av ord som du sagt
och tänker att
det inte spelar någon som helst roll
om vi inte är nära
bara jag får ha dig som jag har dig nu



drömmer inte om obekant hud
som möter obekant hud
drömmer mera om
hur drömmar kan gå sönder och hur drömmar
kan bli verklighet men att det aldrig
händer mig
tänker att det inte gör någonting
bara jag får ha dig som jag har dig nu

(för jag älskar dig
och du älskar mig
och vi är vänner
tänker att det inte gör någonting
att vi inte är något mer
för jag kan fortfarande få titta på dig
och krama dig hejdå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar