tisdag 11 augusti 2009

det här är det sista du får

och jag ska stå i mitten och skrika så betongen vibrerar
alla höghus ska rasa och löven ska falla
träden ska täcka gångvägarna
det ska vara ditt fel och jag ska skrika

om du vill ha mig nu kan du få mig så lätt

sedan väntar ett eko
det blir tyst sen och en enda röra
man kommer bygga upp allt igen kommer önska att
jag aldrig träffade dig
då är det inte mitt fel längre

då är det statsministerns brandmannens polisens bussbolagets
busschauffören och tidningsredaktören journalistens fel
vi kan även skylla på dem som inte kom innan mig

det här är det sista du får
och jag tänker aldrig mer skriva ett ord om dig
tänker inte växa fast
tänker inte vara kvar
tänker inte låta dig stanna där bakom revbenen
UT NU

du slår hål på mig

"om du vill ha mig nu kan du få mig så lätt"

1 kommentar:

  1. haha. håller med sofia. så trött på honom :)

    SvaraRadera