torsdag 1 oktober 2009

Ännu fler svar!

vad ska du göra efter studenten?
Efter studenten så vet jag inte vad jag vill göra. Det varierar från dag till dag. Idag till exempel så kände jag att jag verkligen ville studera på universitetet, kanske gå någon kurs som innefattar viktiga ämnen jag är intresserad av. För att få kunskap. Alltså läsa något teoretiskt som i vissas öron kan betraktas som ytterst tråkigt. Sedan vill jag åka som volontär till ett land som har mycket att säga till mig. Jag vill bli bildad men samtidigt så vill jag hålla på med det jag älskar mest. Sjunga, och skriva självklart.

vad är dina drömmar och mål i livet?
Drömmar är ett sådant stort begrepp och mål är så svårt att sätta. I alla fall för mig. Jag drömmer om att bli en sådan författare som jag själv skulle ha tyckt om väldigt mycket. Jag vill skriva något som förändrar något för någon. Trots att jag inte skriver för andra utan mest för mig själv. Jag vill ha ett skivkontrakt, jag vill spela med mitt band tills jag blir sextio år och inser att jag håller på att bli gammal. Samtidigt som jag vill allt detta, så är nog min dröm just nu att hitta någon som vill kyssa mig tillbaks, hur patetiskt nu det än är.

var stockholm en flyktväg ifrån dalarna eller var det din högsta önskan?
Flytten till Stockholm var något jag var tvungen att göra. Till stor del så var det en flyktväg, ja. Det gick så lätt och nu i efterhand önskar jag att jag skulle ha tagit itu med en massa saker i Dalarna som jag lämnade för att jag inte orkade just då. Man ska alltid tänka fler gånger än en på ett viktigt beslut. Jag gjorde nog inte det. Men jag var tvungen att flytta för jag kände mig kvävd där uppe. Här i Stockholm, i den stora staden, är det lättare att andas.
Men mestadels var det en flyktväg, en behövlig sådan.

Hur mår du?
Det går i omgångar, nu kom eviga oktober iår igen, sedan november, december, januari, februari, mars. I april kommer jag förmodligen vara mycket gladare. I nuläget så genomlever jag en höstig vår. Det känns bra och den här hösten kanske blir lättare.
Men jag vet inte, jag känner mig bara så förskräckligt ensam.



2 kommentarer:

  1. SV: Åh, tack så mycket, snällt sagt!

    SvaraRadera
  2. SV: Ja, eller hur?
    När släpps biljetterna egentligen?

    SvaraRadera